مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 13:552021-10-06اقتصادي

کاهش کشتار دام های پیر در لرستان به 40 درصد


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب میزان کشتار دام های پیر در استان به 40 درصد کاهش یافته است.

- ، اسفندیار حسنی مقدم امروز چهارشنبه در مراسم روز دامپزشکی در سخنانی گفت: بر اساس اسناد بالادستی دو وظیفه مهم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و آن امنیت و سلامت غذایی و حفاظت از منابع پایه است.

وی با اشاره به جلوگیری از پیر کشی دام سنگین در استان اظهار داشت: سابق بر این 90 درصد کشتار دام سنگین در کشتارگاه های استان پیر بودند ولی با انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب میزان کشتار دام های پیر در استان به 40 درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: دام پیر از نظر بهداشتی سالم است اما مواد پروتیینی دام پیر نسبت به دام جوان پایین تر است.

حسنی مقدم رتبه بندی کشتارگاه های طیور، نظارت شرعی بر کشتار دام و طیور و نظارت بر تولید و صدور مجوز داروهای دامی توسط دو کارخانه داروسازی دامی در استان را از دیگر اقدامات مهم اداره کل دامپزشکی استان لرستان برشمرد.

وی افزود: 90 قلم داروی دامی در کارخانه های داروسازی لرستان تولید می شود که صدور مجوز و نظارت بر تولید این داروها توسط اداره کل دامپزشکی استان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کشتار دام های پیر در لرستان به 40 درصد

کاهش کشتار دام های پیر در لرستان به 40 درصد