مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 11:252021-10-06بين الملل

مخالفت ترکی الفیصل با به رسمیت شناخته شدن طالبان


رییس سابق سازمان اطلاعات سعودی با ابراز مخالفت درباره به رسمیت شناخته شدن طالبان گفت که آن ها باید ابتدا نشان دهند که درباره عملی کردن تعهداتشان جدی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، ترکی الفیصل رییس سابق سازمان اطلاعات سعودی با ابراز مخالفت درباره به رسمیت شناختن طالبان توسط جامعه جهانی، گفت: فکر می کنم طالبان باید پیش از آنکه به رسمیت شناخته شود باید نشان دهد که درباره تعهداتی که سپرده جدی است.

وی اظهار داشت: طالبان ارتباط خود را القاعده حفظ کرده است، بنابراین نمی دانم جهان تا چه اندازه می تواند آن ها را نسبت به اظهاراتشان پایبند نگه دارد.

الفیصل در گفت وگو با اسکای نیوز نحوه خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان را غیرسازمان یافته خواهند و گفت که آن ها برای خروج بسیار بهتر از آنچه در نهایت اتفاق افتاد زمان کافی داشتند.

این مقام سابق سعودی با اشاره توافق دولت ترامپ با طالبان در تاریخ 10 اسفند سال 1398 نیز اظهارداشت: وقتی ترامپ پشت سر دولت افغانستان با طالبان توافق کرد، سقوط دولت (اشرف غنی) اجتناب ناپذیر بود، چرا که با این اقدام از آن ها مشروعیت زدایی شده بود.

الفیصل با اظهار اینکه دولت بایدن نیز بدون مذاکره مجدد توافق قطر با طالبان آن را پذیرفت، افرود: بایدن تا مهلت تعیین شده برای خروج حدود یک سال زمان داشت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت ترکی الفیصل با به رسمیت شناخته شدن طالبان

مخالفت ترکی الفیصل با به رسمیت شناخته شدن طالبان