مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 10:252021-10-06بين الملل

تجارت پررونق تسلیحات آمریکایی در افغانستان


روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد، بعد از آنکه شبه نظامیان طالبان انبوهی از تسلیحات و خودروهای آمریکایی را از سربازان تسلیم شده ارتش دولت سابق افغانستان تصرف کردند حالا دلالان اسلحه در این کشور تجارتی پررونق دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیویورک تایمز نوشت: حالا که طالبان در افغانستان در قدرت است تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی هر چه بیشتر در فروشگاه های دلالان اسلحه در افغانستان علنا فروخته می شوند؛ دلالان اسلحه در استان قندهار در جنوب افغانستان می گویند این دلالان به سربازان دولتی و شبه نظامیان طالبان برای دستیابی به اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی دیگر پول داده اند.

سه دلال اسلحه در مصاحبه هایی در قندهار گفتند که ده ها تن از افغانها دست به تاسیس فروشگاه های اسلحه در جنوب افغانستان زده و مشغول فروش سلاح هایی نظیر کلتها، مسلسلها، نارنجکها و دوربین های عادی و دید در شب ساخت آمریکا هستند.

این تجهیزات بر مبنای یک برنامه ارائه مشاوره و کمک آمریکا به نیروهای امنیتی افغانستان در زمان دولت سابق داده شده بودند؛ برنامه ای که بیش از 83 میلیارد دلار هزینه را طی دو دهه جنگ روی دست مالیات دهندگان آمریکایی گذاشت.

طالبان در زمان عملیاتهای شبه نظامی خود شدیدا مشتاق به دستیابی به تسلیحات و تجهیزات ارائه شده از سوی آمریکا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت پررونق تسلیحات آمریکایی در افغانستان

تجارت پررونق تسلیحات آمریکایی در افغانستان