مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 10:202021-10-06اقتصادي

کارنامه رسوایی های فیس بوک


فیس بوک و مارک زاکربرگ موسس این شرکت در طول سال های فعالیت خود، رسوایی ها و تخلفات قانونی بسیاری را در حوزه های مختلف تجربه کرده اند و اکنون برای احیای اعتبار خود تلاش می کنند.

- ، حدود 17 سال از آغاز به کار فیس بوک، به عنوان یک رسانه اجتماعی انقلابی در عرصه فناوری می گذرد.

مارک زاکربرگ، توسعه شبکه اجتماعی خود را از دانشگاه هاروارد آغاز کرد و پس از یک سال، این وبسایت به یک پلتفرم جهانی بدل شد و تعداد کاربرانش در عرض کمتر از 7 سال، در سپتامبر 2012، از مرز 1 میلیارد نفر گذشت.

فیس بوک امروز به یک غول فناوری تبدیل شده است که مجموع کاربرانش از 2 میلیارد نفر گذشته و پلتفرم های زیر مجموعه بزرگی چون اینستاگرام و واتس اپ را در اختیار دارد.

مهر نوشت؛ رشد شتابان رسانه های اجتماعی و پلتفرم هایی چون فیس بوک در سال های اخیر، سبب افزایش شدید روند ذخیره سازی اطلاعات و تحلیل کلان داده ها شده است.

از همین روی، حجم عظیمی از داده، به عنوان یکی از ابزار اصلی انحصار قدرت عصر حاضر در اختیار مؤسسان و مدیران شرکت های فناوری قرار گرفت.

قدرت گیری پلتفرم های آنلاین، شرکت های فناوری را آماج بسیاری از انتقادات، مانند نقض حریم شخصی کاربران، جمع آوری اطلاعات، آنالیز و فروش کلان داده ها و عملیات تأثیر بر مخاطبان، قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه رسوایی های فیس بوک

کارنامه رسوایی های فیس بوک