مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 06:302021-10-06اقتصادي

ارزش 10 هزار میلیاردی تولیدات عشایر لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ارزش ریالی تولیدات عشایر این استان 10 هزار میلیارد ریال بوده که رقم قابل توجهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسفندیار حسنی مقدم در مراسم تجلیل از عشایر اظهار داشت: عشایر لرستان در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی هزار شهید یعنی سه برابر بیشتر نسبت به جمعیت سایر جوامع روستایی و شهری تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان هفتمین استان از لحاظ جمعیت عشایری است، گفت: عشایر لرستان سالانه 130 هزار تن انواع محصولات دامی، باغی و زراعی را تولید می کنند که ارزش ریالی آن بیش از 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که رقم قابل توجهی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه عشایر مصداق بارز و واقعی اقتصاد مقاومتی هستند تصریح کرد: جامعه عشایری کمترین هزینه را برای دولت داشته و بیشترین بهره وری و تولید را دارند به طوری که از 850 هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور 25 درصد آن یعنی 220 هزار تن توسط عشایر تولید می شود.

حسنی مقدم تصریح کرد: عشایر میراث دار آداب و کهن قدیمی است، بنابراین باید بیشترین حمایت را از این قشر تأثیر گذار داشته باشیم؛ در تحقق این امر از مهم ترین برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از عشایر و روستاها است و از مهم ترین برنامه ها علاوه بر دامپروری، کاشت و توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش 10 هزار میلیاردی تولیدات عشایر لرستان

ارزش 10 هزار میلیاردی تولیدات عشایر لرستان