مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 21:252021-10-05فرهنگي

زندگی و مرگ با «نوبل»


جایزه ای که برای عده ای از نویسندگان آخرین ماجرای خبرساز عمرشان بوده است، برای برخی دیگر نقطه عطفی می شود تا مترجمان بیشتری به آثارشان هجوم ببرند، - جوایز بیشتری را از آن خود کنند و بعضا هم در سکوت رسانه ای به خلق اثر ادامه دهند؛ با این حال، نوبلیست ها امروز در کجای دنیای ادبیات ایستاده اند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صدای تیک تاک کوک ساعت آکادمی سوئدی برای اعطای جایزه نوبل به یک نویسنده دیگر به گوش می رسد و زمان چندانی به معرفی نوبلیست امسال دنیای ادبیات باقی نمانده است.

اما برنده امسال شبیه به کدام یک از پیشینیان است؟ انتخاب آکادمی نوبل باز هم برای سومین سال پی درپی حاشیه ساز خواهد بود یا چهره ای است که این روزها نامش در میان گمانه زنی ها شنیده می شود؟ برنده نوبل ادبیات 2021 همانند وی.

اس.

نایپل، ایمره کرتس، هارولد پینتر، دوریس لسینگ و .

جزء کسانی خواهد بود که مدتی پس از دریافت این جایزه از دنیا می رود یا همانند کازوئو ایشی گورو باید در انتظار خلق آثار بحث برانگیز از او باشیم؟ به بهانه این پرسش ها که تا بعدازظهر روز پنج شنبه پاسخ دقیقی نخواهند داشت، نگاهی کنیم به زندگی برندگان نوبل ادبیات در حدود 20 سال اخیر.

منتخبان آکادمی سوئدی پس از دریافت نوبل چه روزگاری را پشت سر گذاشته اند و این روزها کجا هستند؟ اهدای نوبل ادبیات در دهه 2000 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی و مرگ با «نوبل»

زندگی و مرگ با «نوبل»