مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-05بين الملل

وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است


یک وبگاه خبری یمنی نوشت که سفر نماینده سازمان ملل به این کشور به احتمال زیاد با هدف رایزنی برای کناره گیری «عبد ربه منصورهادی» صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هانس گروندبرگ نماینده جدید سازمان ملل قرار است امروز (سه شنبه) وارد شهر عدن در جنوب سفر باز خواهد گشت.

او صبح امروز در ریاض با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربسنان سعودی دیدار و گفت و کو کرده بود.

در تاریخ هشتم مهرماه نیز منابعی در دولت مستعفی در گفت و گو با پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیه از معامله ای جدید سخن گفتند که در حال حاضر موافقت امارات عربی متحده، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه را به دنبال داشته است.

طبق گفته این منابع، منصور هادی از صحنه یمن کنار زده خواهد شد تا زمینه برای مذاکراتی فراگیر در این کشور فراهم شود؛ کشوری که عربستان سعودی از هفت سال پیش تاکنون آن را تحت محاصره خود دارد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است

وبگاه یمنی: سفر نماینده سازمان ملل به یمن با هدف برکناری منصورهادی است