مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 08:502021-10-05سياسي

«علامه حسن زاده آملی» به معنای واقعی عالم ربانی و سالک توحیدی بود


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه «علامه حسن زاده آملی» به معنای واقعی عالم ربانی و سالک توحیدی بود، گفت: همنشینی با حکیمان و عالمان موجب سیر سلوک الهی می شود.

- ، آیت الله رضا رمضانی گیلانی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی و رحلت پیامبر گرامی اسلامی و شهادت امام حسن (ع) در مصلای رشت برگزار شد، با بیان اینکه امروز بزرگترین مصیبت عالم اسلام و بشریت را شاهد هستیم، گفت: با رحلت پیامبر (ص)، وحی و ارتباط مستقیم خدا با انسان ها قطع شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه پیامبر مظهر رحمانیت خداوند است، اظهار کرد: رسالت همه انبیای الهی تربیت انسان است تا بتوانیم با توجه به ظرفیت های درونی و با کمک پیامبران و ائمه به سلوک الهی برسیم.

عالم ربانی باید مسیر سلوک الهی را طی کند وی با بیان اینکه وارث پیامبر باید خودساخته باشد، تصریح کرد: اگر کسی به مرحله خودشناسی برسد می تواند راهنمای زندگی دیگران نیز باشد لذا عالم ربانی باید مسیر سلوک الهی را طی کرده باشد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه انسان به لحاظ ساحت وجودی احسن المخلوقین است، بیان کرد: انسان و تمام هستی بر اساس حکمت خلق شده و برنامه الهی که به وسیله پیامبران به دست ما رسیده با هدف رسیدن انسان به حکمت و هدف آفرینش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«علامه حسن زاده آملی» به معنای واقعی عالم ربانی و سالک توحیدی بود

«علامه حسن زاده آملی» به معنای واقعی عالم ربانی و سالک توحیدی بود