مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 05:052021-10-05بين الملل

مالزی سفیر چین را احضار کرد


دولت مالزی برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به «حضور و فعالیت» کشتی های چینی در منطقه انحصاری اقتصادی کوآلالامپور واقع در دریای جنوبی چین و سواحل جزیره بورنئو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از الجزیره، همزمان با افزایش فعالیت های پکن در دریای جنوبی چین طی سال های اخیر، دولت مالزی مدعی است که کشتی های چینی از جمله کشتی های آب نگاری دریایی به منطقه انحصاری اقتصادی بورنئو وارد شده اند.

در همین ارتباط، دولت مالزی اعلام کرد که سفیر چین را برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به حضور و فعالیت های کشتی های چینی در منطقه انحصاری اقتصادی کوآلالامپور واقع در دریای جنوبی چین و سواحل جزیره بورنئو احضار کرده است.

وزارت خارجه مالزی در بیانیه ای که شامگاه دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که شناورهای چینی از جمله یک قایق آب نگاری دریایی با سرپیچی آشکار از مفاد کنوانسیون 1982 حقوق دریاها، به اجرای عملیات در کنار سواحل ایالات سباح و ساراواک مالزی دست زده اند.

در بیانیه دولت مالزی به تعداد کشتی های چینی و همچنین زمان وقوع این عملیات ها اشاره ای نشده است.

این بیانیه در ادامه می افزاید: اقدامها و موضع استوار مالزی بر پایه حقوق بین الملل، و در دفاع از حاکمیت و حق حاکمیتی ما بر آب هایمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالزی سفیر چین را احضار کرد

مالزی سفیر چین را احضار کرد