مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-04سياسي

نگهداری و حفظ وکتورهای محققان در کلکسیون مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران


در راستای بهبود کمی و کیفی تحقیقات ژنتیکی و بیوتکنولوژی، نگهداری و حفظ وکتورهای محققان در کلکسیون وکتور بانک مولکولی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی انجام شد.

- در راستای بهبود کمی و کیفی تحقیقات ژنتیکی و بیوتکنولوژی، نگهداری و حفظ وکتورهای محققان در کلکسیون وکتور بانک مولکولی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید حسین موسوی، متخصص بانک مولکولی در خصوص اهمیت و کاربردهای وکتورها گفت: در کلونینگ از دیدگاه مولکولی وکتور مولکولی بیوشیمیایی در ابعاد نانومتر و از جنس DNA است که قابل حل در آب بوده و بی رنگ است.

از نظر اندازه به طور متوسط وکتورها اندازه ای در محدوده 3-10 کیلو جفت باز دارند (3-10kb).

محققان برخی از حوزه های زیست شناسی مانند ژنتیک و بیوتکنولوژی از وکتور به عنوان حاملی جهت انتقال عناصر ژنتیکی دلخواه به درون سلول هدف استفاده می کنند و با توجه به این که در اکثر موارد جهت انتقال عناصر ژنتیکی به سلول هدف، روش جایگزین وجود ندارد، وکتور ابزار مولکولی حیاتی جهت پروژه های تحقیقات و درمانی محسوب می شود.

وی افزود: از نمونه های کاربردی در این خصوص می توان به تولید پروتیین های نوترکیب در باکتری ها، سلول های انسانی و یا جانوری اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری و حفظ وکتورهای محققان در کلکسیون مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

نگهداری و حفظ وکتورهای محققان در کلکسیون مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران