مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-04اقتصادي

قیمت لوازم خانگی چطور مهار می شود؟/صرفه جویی 4 میلیارد دلاری با داخلی سازی محصولات


با تاکید رییس جمهور بر ادامه ممنوعیت واردات لوازم خانگی، کنترل قیمت تولیدات داخلی و حمایت از مصرف کنندگان بیش از پیش اهمیت پیدا کرده تا نهادهای نظارتی و از جمله شورای رقابت دستورالعمل مشخصی را برای قیمت گذاری صحیح تولیدات این صنعت تدوین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صنعت لوازم خانگی از جمله صنایعی است که طی سال های اخیر و با تشدید تحریم ها توانسته به نوعی خودباوری دست یابد و تولیدات خود را از نظر کیفیت و تنوع بیش از پیش گسترش دهد.

این صنعت که روزی بر پایه مونتاژ قطعات وارداتی از کشورهای دیگر به ویژه کره جنوبی می چرخید حالا توانسته با اتکا به صنعتگران داخلی و قطعات داخلی سازی شده، راه خود را از مونتاژ جدا کند و به سمت خودکفایی نسبی در تولیدات پیش رود.

در چنین شرایطی، شرکت های کُره ای که روزی به دلیل تشدید تحریم ها خیلی سریع خاک ایران را ترک کردند، حالا به فکر بازگشت دوباره به بازار کشورمان افتاده اند و پیگیر واردات محصولات ساخته شده خود به ایران در عوض پول های بلوکه شده کشورمان هستند.

این مسئله، نگرانی تولیدکنندگان داخلی را در مورد احتمال واردات افسارگسیخته لوازم خانگی ساخته شده افزایش داد، چرا که در سال های قبل شاهد اتفاقاتی مانند دامپینگ (شکست قیمت با هدف رقابت ناسالم) شرکت های کُره ای ال جی و سامس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت لوازم خانگی چطور مهار می شود؟/صرفه جویی 4 میلیارد دلاری با داخلی سازی محصولات

قیمت لوازم خانگی چطور مهار می شود؟/صرفه جویی 4 میلیارد دلاری با داخلی سازی محصولات