مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 05:402021-10-04سياسي

مهم ترین رویدادهای تاریخی 12 مهر


اعزام نخستین دسته 110 نفری محصلین به اروپا برای انجام تحصیلات عالیه در رشته های مختلف و گشایش کنگره فردوسی یا جشن هزارمین سال تولد شاعر در تالار مدرسه دارالفنون با نطق محمدعلی فروغی از جمله مهم ترین رویدادهای تاریخی امروز هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه مهم ترین رویدادهای دوازدهم مهر را به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران می خوانید: سال 1300 قوام السلطنه رییس الوزراء موقتاً کفالت امور خراسان را به ماژور نوذری تفویض نمود.

میرزا مهدی خان معتصم السلطنه معاون و مشاور کلنل محمدتقی خان پس از مخابره تلگراف به تهران در مورد قتل کلنل با ضبط اتومبیل مصباح دیوان مهمان خود به بیرجند گریخت.

سال 1308 حاج میرزا علی نقی گنجه ای، نماینده آذربایجان در مجلس شورای ملی موقع عبور از خیابان پهلوی به علت شرارت اسب های درشکه از درشکه پرت و به سختی مجروح شد و پس از سه ساعت فوت نمود.

سال 1301 معتمدالتجار نماینده تبریز در مجلس شورای ملی نطق تند و مهمی ایراد کرد و لبه تیز حملات وی متوجه سردارسپه وزیر جنگ بود.

او در این نطق سردارسپه را متهم به قلدری و قانون شکنی کرد.

سیدحسن مدرس در تأیید اظهارات معتمدالتجار مراتبی از اعمال نظامیان را برشمرد و افزود ما آن قدر قدرت داریم که می توانیم شاه را برداریم و طبعاً سردارسپه را نیز می توانیم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین رویدادهای تاریخی 12 مهر

مهم ترین رویدادهای تاریخی 12 مهر