مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 20:352021-10-03فرهنگي

انتشار متفاوت دهمین قطعه موسیقایی «همساز»


حمید قنبری نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی ضمن اعلام خبر انتشار دهمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» گفت: برای نخستین بار در تنظیم مجموعه قطعات «همساز» از همراهی خواننده و اجرا با تکنیک Overtone singing استفاده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حمید قنبری به انتشار دهمین قطعه همساز همزمان با جشن مهرگان و روز جهان بدون خشونت اشاره کرد و افزود: در طراحی این قطعه از سازهای کوبه ای به همراه تکنیک Overtones استفاده شده است که مارک ون تونگر، اتنوموزیکولگ و موسیقیدان هلندی اجرای آن را بر عهده داشته است.

وی در ارتباط با تکنیک Overtone singing تصریح کرد: این تکنیک یکی از عجیب ترین تکنیک های خوانندگی است که در آن دو یا چند نت به طور همزمان به صدا در می آیند، به گونه ای که شنونده علاوه بر بسامد عادی صدا، بسامدهای هارمونیک دیگر را نیز خواهد شنید.

قنبری به مرسوم بودن این سبک خوانندگی در بین تبتی ها و مغول ها اشاره کرد و افزود: امروزه این سبک خوانندگی مخاطبی جهانی دارد و آهنگسازان مشهوری چون karlheinz_stockhausen در آثارشان به آن پرداخته اند.

وی همچنین در ارتباط با زمان انتشار دهمین قطعه همساز اظهار داشت: در میانه ی کارزار خشم و خشونتی که بر جهان حاکم است، زبان مشترک موسیقی، مرهمی برای همدلی بشر در سراسر عالم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار متفاوت دهمین قطعه موسیقایی «همساز»

انتشار متفاوت دهمین قطعه موسیقایی «همساز»