مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 07:252021-10-03اقتصادي

تولید بذر بومی خربزه در کشور


یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید نخستین رقم اصلاح شده خربزه در کشور شدند که عملکرد و خصوصیات کیفی این محصول در مقایسه با ارقام وارداتی از برتری قابل توجهی برخوردار است و به مراتب قیمت پایین تری دارد.

- یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید نخستین رقم اصلاح شده خربزه در کشور شدند که عملکرد و خصوصیات کیفی این محصول در مقایسه با ارقام وارداتی از برتری قابل توجهی برخوردار است و به مراتب قیمت پایین تری دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا سبحانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به تامین نیاز کشور در این حوزه گفت: بذر استاندارد خربزه خاتونی از جمله محصولات ما بود که به واسطه تولید آن، تاییدیه دانش بنیان نیز دریافت کردیم.

وی با اشاره به تولید نخستین رقم اصلاح شده خربزه در کشور، افزود: عملکرد و خصوصیات کیفی این محصول در مقایسه با ارقام وارداتی از برتری قابل توجهی برخوردار است و به مراتب قیمت پایین تری دارد.

به گفته این فعال فناور، عملکرد بالا، کیفیت مطلوب میوه، شبکه بندی و رنگ مناسب در کنار بازارپسندی از مهم ترین ویژگی های این رقم است.

سبحانی با اشاره به عملکرد بالای بذر ایران ساخت، ادامه داد: این گونه گیاهی بالاترین عملکرد را در 4700 بوته در هکتار به دست آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بذر بومی خربزه در کشور

تولید بذر بومی خربزه در کشور