مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-03سياسي

300 روستا در خراسان شمالی در مرز تنش آبی/باید برای تامین آب برنامه ریزی کرد


نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس گفت: 300 روستا در مرز تنش آبی قرار دارند و متأسفانه اکنون بیش از 85 درصد روستاهای خراسان شمالی به وسیله تانکر آب رسانی می شود.

- سید محمد پاکمهر در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد بابیان اینکه وضعیت آب شرب روستایی در وضعیت بحرانی قرار دارد، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی از 720 آبادی که بالای 20 خانوار هستند، 300 روستا در مرز تنش آبی قرار دارند.

وی گفت: روزبه روز به این روستا افزوده می شود و متأسفانه اکنون بیش از 85 درصد روستاهای خراسان شمالی به وسیله تانکر آب رسانی می شود.

نائب رییس گروه بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قطعاً نسبت به منابع آبی نمی شود بی تفاوت بود، گفت: 11 دشت در استان خراسان شمالی وجود دارند که دشت ممنوعه هستند و از این تعداد 8 دشت در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارند.

وی بابیان اینکه، در شرایط ممنوعه بحرانی، وضعیت قرمز است و باید میزان برداشت نیز کم شود، گفت: براین اساس در شهرستان شیروان میزان برداشت آب از چاه ها 25 درصد، در دشت سمنگان 15 درصد کاهش پیداکرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قطعاً برای تأمین آب 10 سال آینده باید از اکنون برنامه ریزی کرد، ادامه داد: برای تأمین آب موردنیاز صنایع استان باید به دنبال مهار، آب های سطحی  و یا استفاده از آب برخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 روستا در خراسان شمالی در مرز تنش آبی/باید برای تامین آب برنامه ریزی کرد

300 روستا در خراسان شمالی در مرز تنش آبی/باید برای تامین آب برنامه ریزی کرد