مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-03سياسي

صنعت نفت، مانعی بر سر راه نظام آموزش و پرورش در ایران


استاد تاریخ دانشگاه اصفهان اولین چالش در نظام آموزش و پرورش ایران را ساختار دولتی آن دانست و گفت: در نتیجه اقتصاد دولتی ایران، دیدگاه منفعت طلبی و دیدگاه مدرک گرایی دست به دست هم دادند و کم کم زمینه افول نظام آموزش و پرورش در ایران فراهم شد.

- ایسنا/اصفهان استاد تاریخ دانشگاه اصفهان اولین چالش در نظام آموزش و پرورش ایران را ساختار دولتی آن دانست و گفت: در نتیجه اقتصاد دولتی ایران، دیدگاه منفعت طلبی و دیدگاه مدرک گرایی دست به دست هم دادند و کم کم زمینه افول نظام آموزش و پرورش در ایران فراهم شد.

بهمن زینلی در بخش دوم گفت وگو با ایسنا در خصوص محتوای اصلی نظام آموزش و پرورش در ایران، اظهار کرد: از زمانی که نظام آموزش و پرورش در ایران معاصر به وجود آمد رویکرد جامعه ایران نسبت به این امر رویکرد خوبی نبود.

وی گفت: البته این امر ناشی از آن نیست که جامعه ایران اهمیت علم و سواد و دانش را نمی داند، بلکه تغییراتی در نظام سیاسی، اداری و مدیریتی ایجاد شد، به ویژه از دوره پهلوی دوم و بعد از کودتای 28 مرداد و قبل از آن بحث ملی شدن صنعت نفت، ساختار دولت در ایران به شدت تغییر یافت و منابع درآمدی دولت یا به تعبیر بهتر اقتصاد به طور کامل در دست دولت قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت نفت، مانعی بر سر راه نظام آموزش و پرورش در ایران

صنعت نفت، مانعی بر سر راه نظام آموزش و پرورش در ایران