مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 05:052021-10-03اجتماعي

اینجا نفس آبزی پروری به شماره افتاده است!


گفته می شود که چینی ها اولین کسانی بودند که در سال های قبل از میلاد با جمع آوری بچه ماهی ها از محیط های طبیعی و پرورش آنها در استخرهای خاکی اقدام به پرورش ماهی کردند ولی اولین قدم جهت تکثیر مصنوعی ماهیان در سال 1764 میلادی توسط لودویک یاکوبی، - دانشمند آلمانی صورت گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اولین کارگاه پرورش ماهی به صورت صنعتی در سال 1852 میلادی در فرانسه در منطقه ای به نام گیوتین گن احداث شد.

تکثیر و پرورش ماهی در ایران نیز در سال 1306 شمسی با تکثیر ماهیان خاویاری به منظور حفظ ذخایر این گونه ارزشمند در منطقه گیسوم استان گیلان انجام شد و اولین کارگاه پرورش ماهیان سردآبی در ایران در حاشیه رودخانه کرج توسط شرکت ماهی سرای کرج در سال 1339 فعالیت خود را با ظرفیت اسمی 80 تن در سال آغاز کرد و سپس در سال 1345 شرکت ماهی قزل آلای جاجرود با استفاده از آب رودخانه جاجرود با ظرفیت اسمی 180 تن در سال شروع به فعالیت کرد.

در استان مرکزی نیز پرورش ماهی یکی از فعالیت های پربازده در حوزه کشاورزی است.

نزدیک به 120 گونه ماهی زینتی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد، 60 گونه تکثیر می شود و افزون بر 200 نفر در بیش از 70 واحد تولیدی ماهیان زینتی در استان مشغول به فعالیت هستند که البته بخشی در سطح مشاغل خانگی و بخشی در واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا نفس آبزی پروری به شماره افتاده است!

اینجا نفس آبزی پروری به شماره افتاده است!