مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-03اقتصادي

داستان پرتکرار صنایع تبدیلی بی جان چهارمحال و بختیاری


یکی از استراتژیک ترین و اشتغال زاترین بخش های تولیدی در کشور، بخش کشاورزی به شمار می رود تا جایی که این حوزه نقش بسیار موثر و حیاتی در تامین امنیت غذایی مردم ایفا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باتوجه به اینکه بخش کشاورزی در برگیرنده بخش بزرگی از فعالانی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مراحل مختلف تولید تا عرضه محصولات کشاورزی دخالت دارند و کار می کنند می توان گفت که پیشرفت کشاورزی و صنایع وابسته به آن، می تواند موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال زایی، ارزآوری و خودکفایی در واردات محصولات کشاورزی شود، بنابراین توجه بیشتر به صنعت کشاورزی باید به یکی از اهداف اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی تبدیل شود.

در کنار تولید محصولات استراتژیک بخش کشاورزی، حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله ارکان مهم در توسعه کشاورزی استانی هم چون چهارمحال و بختیاری است که متاسفانه بی توجهی هایی نسبت به این امر صورت می گیرد، البته به گفته مسئولان امر نبود استقبال در زمینه سرمایه گذاری از کارخانجات فرآوری؛ محصولات باغی که دارای ضایعات بسیاری هستند موجب شده تا این صنایع بی جان همچنان بی رونق باشند.

از طرفی هزینه بالای کارگر در چهارمحال و بختیاری و کوتاه بودن مدت فعالیت کارخانجات منجر به تعطیلی یا نیمه تعطیل بودن بسیاری از این صنایع مهم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان پرتکرار صنایع تبدیلی بی جان چهارمحال و بختیاری

داستان پرتکرار صنایع تبدیلی بی جان چهارمحال و بختیاری