مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-02اقتصادي

وقتی خارجی ها از داروهای گیاهی بیش از ایرانی ها بهره می برند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: برداشت و بهره برداری محصولات فرعی جنگل ها و مراتع، گیاهان دارویی و صنعتی از جمله انواع گیاهان دارویی مانند آنغوزه شیرین و آویشن در استان ممنوع است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: برداشت و بهره برداری محصولات فرعی جنگل ها و مراتع، گیاهان دارویی و صنعتی از جمله انواع گیاهان دارویی مانند آنغوزه شیرین و آویشن در استان ممنوع است.

علیرضا نصرآبادی، امروز شنبه 10 مهر به رسانه ها اعلام کرد: برداشت محصول از مراتع و جنگل های استان به علت خشکسالی بی سابقه امسال که منجر به کاهش بارندگی تا 50 درصد نسبت به سال گذشته شده است، ممنوع بوده و با هرگونه برداشت غیرمجاز و بدون قرارداد بهره برداری، برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: با توجه به بررسی فنی و کارشناسی، بهره برداری در شرایط سال جاری تهدیدی برای بقای گیاهان دارویی و صنعتی محسوب می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در شرایط خشکسالی گیاه به سختی قادر به حفظ حیات خود بوده و در چنین شرایطی هرگونه برداشت صمغ، شیره و سایر قسمت های گیاه، تنش مضاعفی بر حیات گونه های گیاهی وارد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی خارجی ها از داروهای گیاهی بیش از ایرانی ها بهره می برند

وقتی خارجی ها از داروهای گیاهی بیش از ایرانی ها بهره می برند