مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 10:152021-09-29بين الملل

درخواست آمریکایی ها از چین/ واردات نفت از ایران را کاهش دهید


مقامات آمریکایی و اروپایی خبر دادند که آمریکا به طور دیپلماتیک با چین تماس گرفته و از این کشور خواسته است خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد تا ایران به بازگشت به توافق هسته ای ترغیب شود.

- به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و اروپایی خبر دادند که آمریکا به طور دیپلماتیک با چین تماس گرفته و از این کشور خواسته است خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

این اقدام با هدف ترغیب ایران برای از سرگیری مذاکرات و بازگشت به توافق هسته ای انجام می شود.

یک مقام ارشد آمریکایی که درخواست کرد به علت حساسیت موضوع نامی از او برده نشود گفت: ما از خرید نفت ایران توسط شرکت های چینی آگاه هستیم.

ما در واکنش به دور زدن تحریم ها توسط ایران از جریمه های تحریمی استفاده کردیم و می توانیم این کار را برای شرکت های چینی هم انجام دهیم اما می خواهیم به عنوان بخشی از گفتمان خود با ایران این موضوع را به طریق دیپلماتیک با چین پیگیری کنیم.

یک مقام ارشد اروپایی هم به طور جداگانه به رویترز گفت: این مساله (واردات نفت از ایران) یکی از مسائلی بود که در سفر ویندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، به چین در اواخر جولای مطرح شده بود.

این مقام اروپایی گفت چین از ایران حمایت می کند و اشاره کرد یکی از مسائل اصلی برای غرب این است که بداند چین چه مقدار نفت از ایران خریداری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکایی ها از چین/ واردات نفت از ایران را کاهش دهید

درخواست آمریکایی ها از چین/ واردات نفت از ایران را کاهش دهید