مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:552021-09-29سياسي

56 کاروانسرای ایران چشم انتظار جهانی شدن/ساوه موزه دار می شود


مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی شدن کاروانسرای روستای باغ شیخ ساوه در مرحله ارزیابی قرار دارد.

- ایسنا/مرکزی مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی شدن کاروانسرای روستای باغ شیخ ساوه در مرحله ارزیابی قرار دارد.

محمدحسن طالبیان چهارشنبه هفتم مهرماه در جریان بازدید از کاروانسرای روستای باغ شیخ ساوه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آماده سازی پرونده ثبت آثار تاریخی واجد شرایط ثبت جهانی در یونسکو، اظهار کرد: در این پرونده 56 کاروانسرای تاریخی ایران از دوره ساسانیان تا قاجار که همه دوره ها را شامل می شود، وجود دارد.

وی از کاروانسرا به عنوان یک مجموعه بین راهی و معماری ناب ایرانی یاد کرد که شهرت جهانی دارد و افزود: کاروان هایی که از شهرها عبور می کردند در این بناهای تاریخی ارزشمند مستقر می شدند و پس از استراحت و اقامت مقطعی به مسیر خود ادامه می دادند.

وی به طرح های متنوع معماری و ساختاری کاروانسراهای بین راهی در کشور اشاره کرد و افزود: کاروانسرای روستای باغ شیخ متعلق به دوره زندیه به دلیل اهمیت استراتژیک مکانی در فهرست ثبت جهانی قرار دارد و در برنامه حفاظت و مرمت قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

56 کاروانسرای ایران چشم انتظار جهانی شدن/ساوه موزه دار می شود

56 کاروانسرای ایران چشم انتظار جهانی شدن/ساوه موزه دار می شود