مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:352021-09-29پزشكي

مصرف خودسرانه داروها تهدید جدی در مواجهه با کرونا


داروساز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خودسرانه داروها تهدیدی جدی برای سلامت انسان بوده و خود درمانی یکی از خطرناک ترین رفتارهای افراد در مواجهه با بیماری کووید 19 است.

- ایسنا/بوشهر داروساز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خودسرانه داروها تهدیدی جدی برای سلامت انسان بوده و خود درمانی یکی از خطرناک ترین رفتارهای افراد در مواجهه با بیماری کووید 19 است.

دکتر سهیل افرازی با اشاره به اینکه مراجعه به پزشک تنها اقدام منطقی برای درمان بیماری است اظهار کرد: خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو منجر به عوارضی می شود که زیان های جبران ناپذیری به بیمار و خانواده وی تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه مهم ترین اقدام درمانی از سوی بیمار مصرف صحیح دارو است تصریح کرد: افراد در هنگام مواجهه با بیماری باید در سریع ترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کرده تا توسط پزشک مورد ارزیابی قرارگرفته و درمان را به موقع و با داروهای مناسب آغاز کنند.

داروساز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ازآن جایی که مصرف برخی از داروها به صورت خودسرانه ممکن است موجب مسمومیت شود افراد باید حتماً با دستور پزشک در خصوص میزان و نوع دارو و طول مدت درمان اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه داروها تهدید جدی در مواجهه با کرونا

مصرف خودسرانه داروها تهدید جدی در مواجهه با کرونا