مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 06:502021-09-29سياسي

حاجی آبادی: تاریخ شفاهی در ایران جوان است/ فرصت تاریخ نگاری را از دست دادیم


مدیر انتشارات «هزاره ققنوس» ورود تاریخ شفاهی به کشور را مربوط به 20 سال پیش دانست و گفت: تاریخ شفاهی در ایران جوان است و هنوز باید روی آن تحقیق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رضا حاجی آبادی، نویسنده و مدیر انتشارات هزاره ققنوس در برنامه گفتگوی فرهنگی به کشور را مربوط به 20 سال پیش دانست و ادامه داد: تاریخ شفاهی در ایران جوان است و هنوز باید روی آن تحقیق شود.

وی تصریح کرد: زمان آن رسیده که به واقعیت های جنگ بپردازیم و از شکست ها نیز بگوییم تا تجربه ای برای جنگ بیولوژیک و مقاومت دوران حاضر شود.

 بسیاری از خاطرات رزمندگان به دست فراموشی سپرده شده اند مدیر انتشارات هزاره ققنوس اضافه کرد: نتوانستیم هیچ یک از گذرهای تاریخی را به درستی بیان کنیم و این در حالی است که زمان را برای تاریخ نگاری دفاع مقدس از دست داده ایم و بسیاری از خاطرات رزمندگان به دست فراموشی سپرده شده اند.

حاجی آبادی تصریح کرد: از خاطره نگاری در بسیاری حوزه ها عقب ماندیم؛ همه دوست دارند آن چیزی که برداشت کردند را بیان کنند و لذا بازنگری در خاطرات و تاریخ نگاری ضروری است.

 تفکیک بین فرهنگ دفاع مقدس و اسناد جنگ بسیار ضروری است وی با بیان اینکه مخاطبان تنها با واقعیات جذب می شوند، ادامه داد: دفاع مقدس محصور در زمان و مکان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجی آبادی: تاریخ شفاهی در ایران جوان است/ فرصت تاریخ نگاری را از دست دادیم

حاجی آبادی: تاریخ شفاهی در ایران جوان است/ فرصت تاریخ نگاری را از دست دادیم