مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 04:402021-09-29اجتماعي

«پرمنگنات پتاسیم» عامل ارغوانی شدن آب کارون بود


مدیرکل محیط زیست خوزستان در خصوص لکه ارغوانی رنگی ایجاد شده در رودخانه کارون در محدوده تصفیه خانه شرکت فولاد گفت: این پدیده بر اثر تخلیه مقداری پتاسیم از این تصفیه خانه رخ داده است.

- ، محمد جواد اشرفی بیان کرد: سوم مهر جاری این لکه رنگی در رودخانه کارون در محل تصفیه خانه شرکت فولاد خوزستان در ساحل شرقی (بالادست پل ششم) مشاهده شد.

وی گفت: این شرکت در سال های قبل مقداری پرمنگنات پتاسیم برای ضدعفونی آب، رنگبری و ضد بو از آب های مصرفی شرکت تهیه کرده بود که به صورت پایلوت از آن استفاده شد و به دلیل موفق نبودن آن متوقف شد.

اشرفی افزود: مقداری از این پرمنگنات پتاسیم در مخازن باقی مانده و به مرور ته نشین و خشک شده بود که به تازگی مسئولان این تصفیه خانه بدون هماهنگی برای استفاده از مخازن اقدام به شستشوی مخازن کردند و پساب حاصل از شستشو به رودخانه کارون تخلیه شد که موجب ایجاد طیف رنگی در رودخانه کارون شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: بر اساس بررسی میدانی به عمل آمده در طول رودخانه کارون در محدوده تخلیه شده این مواد، هیچ گونه مرگ و میر ماهیان و جانوران آبزی مشاهده نشد.

وی گفت: نمونه برداری از رودخانه نیز توسط آزمایشگاه اداره کل صورت پذیرفت که هم اکنون پارامترهای شاخص آلودگی آب بالاتر از استاندارد را نشان نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پرمنگنات پتاسیم» عامل ارغوانی شدن آب کارون بود

«پرمنگنات پتاسیم» عامل ارغوانی شدن آب کارون بود