مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 01:102021-09-28بين الملل

ریاض ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد


«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه شنبه با زدن اتهامات بی اساس ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد و از جامعه جهانی خواست تا مسؤولیت خود را نسبت به نقض توافق هسته ای از سوی ایران بر عهده بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، بن فرحان طی سخنرانی مجازی برای یکی از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی حذف کامل سلاح های هسته ای گفت: موضع عربستان سعودی بر اساس اصل حق کشور ها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بدون نقض معاهده منع اشاعه هسته ای تأکید دارد.

وی افزود: ریاض تاکید می کند در کنار همه تلاش های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی کشور ها به سلاح های هسته ای است که تنها باعث بی ثباتی جهان می شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی اضافه کرد، برقراری صلح و امنیت بین المللی با در اختیار داشتن سلاح های کشتار جمعی حاصل نمی شود، بلکه از طریق همکاری بین کشور ها برای دستیابی به توسعه و پیشرفت به دست می آید.

بن فرحان گفت: باوجود اجماع بین المللی و تمایل بسیاری از کشور های معتدل منطقه برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی، که یک هدف طولانی مدت است، اما متأسفانه اسراییل هنوز از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای خودداری می کند که با قطعنامه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاض ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد

ریاض ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد