مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 01:102021-09-28بين الملل

هشدار طالبان به آمریکا در مورد نقض حریم هوایی


گروه طالبان هشدار داد؛ تداوم پرواز غیر قانونی پهپاد های آمریکایی در آسمان افغانستان و نقض حریم هوایی این کشور برای واشنگتن عواقب خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از اسپوتنیک ، طالبان در بیانیه روز سه شنبه خود به مسوولیت این گروه برای محافظت از سرزمین افغانستان اشاره و تعهد آمریکا در توافق دوحه را به آن کشور گوشزد کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا اخیراً تمام قوانین بین المللی و تعهداتش در مقابل طالبان بر اساس توافق دوحه را نقض کرده و حریم هوایی افغانستان توسط پهپاد های آمریکا نقض می شود.

این تخلفات باید اصلاح و از آن ها جلوگیری شود.

ما از همه کشور ها به ویژه ایالات متحده می خواهیم که به تعهدات و قوانین بین المللی خود پایبند باشند تا با عواقب منفی مواجه نشوند.

این گروه توضیحی در مورد این عواقب منفی نداد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در ماه جاری ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیرو های آمریکایی از افغانستان، 10 غیرنظامی در کابل کشته شده اند.

مک کنزی در کنفرانس خبری در پنتاگون که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد، اعلام کرد که تحقیقات نظامی آمریکا در مورد حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل در ماه اوت نشان داد که در این حمله 10 غیرنظامی کشته ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار طالبان به آمریکا در مورد نقض حریم هوایی

هشدار طالبان به آمریکا در مورد نقض حریم هوایی