مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 17:452021-09-28سياسي

نمایش مذاکره خواهی و فشار سیاسی غرب؛ کور کردن گره های موجود


اقدامات آژانس و طرف های غربی بدون هیچ گونه استدلال حقوقی و فنی به طور قطع در محاسبات ایران در ارزیابی وضعیت پیشِ رو در مذاکرات اثرگذار خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، اظهارنظر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش مغرضانه ای که علیه ایران ارائه داد گمانه ها درباره عزم جدی او برای حرکت در مسیری کاملا سیاسی و غیر فنی در قبال کشورمان را بیش از پیش به واقعیت نزدیک تر ساخت.

رافائل گروسی در این گزارش گفته؛ تصمیم ایران مبنی بر عدم اجازه دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج و همچنین مناسبات با آژانس به اثبات رسانده، چنانچه گزارش های قبلی آژانس به ویژه در دوره مدیرکل قبلی این گزاره را تایید می کند.

از سویی؛ اساسا هدف از تشکیل آژانس بین المللی انرژی اتمی موضوع عدم اشاعه، نظارت بر فعالیت های هسته ای، حمایت از همکاری های صلح آمیز هسته ای و صیانت و پشتیبانی از اعضاء بوده که تعهدات متقابلی را بر اساس معاهدات امضاء شده به دنبال دارد، در این خصوص اما هیچ نشانه مثبتی از سوی آژانس در قبال ایران به ویژه در دوره مسئولیت گروسی مشاهده نشده است.

به عنوان مثال؛ مقامات رژیم صهیونیستی از جمله یوسی کوهن رییس سابق موساد بارها به تصریح و تلویح مسئولیت خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را پذیرفته اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش مذاکره خواهی و فشار سیاسی غرب؛ کور کردن گره های موجود

نمایش مذاکره خواهی و فشار سیاسی غرب؛ کور کردن گره های موجود