مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 14:052021-09-28اجتماعي

خطرناک ترین پرنده جهان به دست انسان اهلی شده است


اولین پرنده ای که حدود 18 هزار سال قبل توسط انسان پرورش داده و اهلی شد احتمالا پرنده ای موسوم به کاسوآری بوده که اغلب به دلیل انگشتان بلند و خنجر مانند به عنوان خطرناک ترین پرنده جهان شناخته می شود.

- کارشناسان حیات وحش می گویند: اولین پرنده ای که حدود 18 هزار سال قبل توسط انسان پرورش داده و اهلی شد احتمالا پرنده ای موسوم به "کاسوآری" بوده که اغلب به دلیل انگشتان بلند و خنجر مانند به عنوان خطرناک ترین پرنده جهان شناخته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پرنده بومی و تهاجمی که اغلب از نظر ظاهری با دایناسورها قابل مقایسه است، گزینه مطلوبی برای اهلی کردن محسوب می شود.

یک مطالعه جدید روی بیش از 1000 قطعه پوسته تخم مرغ فسیل شده در گینه نو نشان می دهد که انسان های اولیه ممکن است تخم های این پرنده بزرگ را قبل از خروج جوجه ها جمع آوری کرده و سپس جوجه ها را پرورش داده اند.

گینه نو جزیره ای بزرگ در شمال استرالیا است.

کارشناسان اظهار داشتند در حالی که یک کاسوآری می تواند تهاجمی باشد به عنوان مثال مردی در فلوریدا در سال 2019 توسط یکی از این پرندگان کشته شد، اما جوجه های این پرنده به راحتی به اولین چیزی که بعد از خروج از تخم مرغ می بینند، عادت می کنند و این بدان معنی است که نگهداری و پرورش این حیوانات آسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرناک ترین پرنده جهان به دست انسان اهلی شده است

خطرناک ترین پرنده جهان به دست انسان اهلی شده است