مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 13:502021-09-28سياسي

همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار برگزار شد


همایش بررسی «آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور» از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

- همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار بر نظام حقوقی و قضایی کشور از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلیل مالکی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در این همایش گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا آثار طرح اقتصادی تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار بر نظام حقوقی و قضایی کشور را مورد بررسی و نقد علمی قرار دهیم.

نظام حقوقی و قضایی که در دو فصل مهم قانون اساسی یعنی فصل سوم و یازدهم تبلور یافته و در هیچ یک از این دو اصل اجازه داده نشده است که آموزه های اقتصادی اصل 44 قانون اساسی نظم حقوقی و قضایی کشور را تابع قواعد بازار کسب وکار و اقتضائات آن کند.

وی ادامه داد: طبقه بندی هوشمندانه ای که ایجاب می کند هر موضوعی در جای خود قرار گیرد و به همین دلیل است که تعریف طرح و لایحه قضایی از طرح و لایحه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جدا شده است و تاکنون نیز سابقه نداشته است که در یک طرح یا لایحه قضایی به موضوعات اقتصادی پرداخته شود و یا بالعکس در یک طرح و یا لایحه اقتصادی به بنیان های حقوقی و قضایی کشور پرداخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار برگزار شد

همایش بررسی آثار طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار برگزار شد