مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:202021-09-28بين الملل

تلاقی منافع عراق و آمریکا در حمله به ایران


تشدید مواضع و اقدامات آمریکا علیه ایران، در کنار اظهارات صدام در فروردین ماه سال 1359و سپس قطع رابطه آمریکا با ایران و محاصره اقتصادی ایران، نشانه آشکار تلاقی منافع آمریکا و نقطه آغاز، - تشدید مواضع و اقدامات آمریکا علیه ایران، در کنار اظهارات صدام در فروردین ماه سال 1359و سپس قطع رابطه آمریکا با ایران و محاصره اقتصادی ایران، نشانه آشکار تلاقی منافع آمریکا و نقطه آغاز، تجاوز عراق به ایران بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،صرف نظر از هرگونه تحلیلی در تبیین علل پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب، نقطه عطف تحولات جدید در داخل ایران و در سطح منطقه و بنا به نظر برژینسکی، شکستی فاجعه آمیز برای آمریکا و شخص کارتر بود.

هفته نامه تایم، چاپ آمریکا، از تجدید حیات اسلام در ایران سخن گفت و نتیجه گیری کرد که انقلاب اسلامی، غرب و کمونیسم را به یک اندازه نگران کرده است.

این هفته نامه همچنین به نقل از یک روزنامه کویتی نوشت: واکنش مردم منطقه و تظاهرات در خارطوم، قاهره، طرابلس و شعارهای مرگ بر شاه و مرگ بر سادات آنان نشان می دهد که مسلمانان حرکت عظیم خود را آغاز کرده اند.

رادیو لندن نیز در تفسیری درباره تأثیرات انقلاب ایران بر منطقه گفت: وقایع ایران نشان داده است که یک انقلاب اسلامی می تواند موفق شود و کشورهای دیگر خاورمیانه را در معرض تغییری ناگهانی قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاقی منافع عراق و آمریکا در حمله به ایران

تلاقی منافع عراق و آمریکا در حمله به ایران