مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 10:102021-09-28دانش

شهر دوستدار سالمند چه ویژگی هایی دارد؟


یک جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان پدیده سالمندی را یک واقعیت اجتماعی، فرهنگی، زیستی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی در ایران دانست و بر استقرار شهر دوستدار سالمند به عنوان یکی از ابزارها و شیوه های ارتقاء دوران سالمندی تاکید کرد.

- ایسنا/اصفهان یک جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان پدیده سالمندی را یک واقعیت اجتماعی، فرهنگی، زیستی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی در ایران دانست و بر استقرار شهر دوستدار سالمند به عنوان یکی از ابزارها و شیوه های ارتقاء دوران سالمندی تاکید کرد.

رضا اسماعیلی در وبینار سالمندی؛ چالش های پیش رو، برنامه ریزی فرارو که امروز (سه شنبه-6 مهرماه) به مناسبت روز جهانی سالمندان برگزار شد، اظهار کرد: از نظر علمی شهر دوستدار سالمند به این معنا است که ساختارها، امکانات، سیاست ها و خدمات شهری به گونه ای باشد که شرایط را برای سالمند پویا فراهم کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان تاکید کرد: شهر دوستدار سالمند باید دارای مولفه های اصلی همچون ساختمان ها و فضای بیرونی، حمل و نقل و مسکن مناسب و زمینه های مشارکت اجتماعی، احترام، ارتباطات و اطلاعات، مشارکت مدنی و حمایت اجتماعی و خدمات برای سالمندان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر دوستدار سالمند چه ویژگی هایی دارد؟

شهر دوستدار سالمند چه ویژگی هایی دارد؟