مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 08:052021-09-28بين الملل

ژاپن از روسیه، کره شمالی و چین به عنوان تهدید سایبری تعبیر کرد


دولت توکیو پیش نویس راهبرد امنیتی را تدارک دیده است که در آن سه کشور روسیه، کره شمالی و چین، تهدیدهای بالقوه در حوزه امنیت سایبری تلقی می شوند.

- به نقل از تایمز ژاپن، دولت توکیو امروز سه شنبه پیش نویس راهبرد سایبری ژاپن را تایید کرد که در آن از روسیه، کره شمالی و چین به عنوان کشورهایی یاد شده که می توانند در این حوزه تهدیدهای بالقوه ای را موجب شوند.

در پیش نویس این سند راهبردی، بر تقویت همکاری با آمریکا، استرالیا و هند در چارچوب کواد و همچنین تحکیم رابطه با کشورهای آسیای جنوب شرقی در چارچوب آ سه آن تاکید شده است.

ژاپن در قالب سنتی، از حکومت، فضا و عرصه مجازی به عنوان محیط هایی یاد کرده که برای امنیت ملی مهم تلقی می شوند و درباره فعالیت های متنوعی که روسیه، کره شمالی و چین در فضای سایبری انجام می دهند؛ هشدار داده است.

به گفته وزارت خارجه ژاپن، رقابت در این عرصه نیز در عدم قطعیتی که در نظام بین الملل حاکم است، دخیل است.

غرب همواره چین و روسیه را به تدارک حملات سایبری علیه منافع خود متهم کرده حال آنکه آنها به دفعات این اتهام را رد می کنند.

دولت واشنگتن در چارچوب های امنیتی کواد (شامل هند، ژاپن، آمریکا، استرالیا)؛ آکوس (شامال آمریکا، استرالیا، انگلیس) و پنج چشم (شامل استرالیا، آمریکا، انگلیس، کانادا و نیوزیلند)؛ به دنبال حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن از روسیه، کره شمالی و چین به عنوان تهدید سایبری تعبیر کرد

ژاپن از روسیه، کره شمالی و چین به عنوان تهدید سایبری تعبیر کرد