مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 08:002021-09-28اقتصادي

ورود 5 میلیون تن گندم به بنادر کشور در نیمه نخست سال


معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره واردات گندم در نیمه نخست سال گفت: تجهیزات مورد نیاز تخلیه گندم در بنادر تأمین شده و به صورت یکسره از کشتی به مقصد حمل می شود.

- به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به اینکه کشور سالانه به 11 میلیون گندم نیازمند دارد، اظهار داشت: به رغم خودکفایی در تولید گندم طی سال های گذشته به عنوان مهمترین محصول استراتژیک، متأسفانه در سال های اخیر به دلیل بارش کم باران و خشکسالی های ایجاد شده، مجبور به واردات این کالا شده ایم.

تأمین عمده نیاز گندم وارداتی کشور از طریق حمل و نقل دریایی وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی به عمل آمده در سال جاری، حدود 6 میلیون تن گندم در داخل کشور تولید می شود این بدان معنی است که در سال جاری نیازمند واردات 5 میلیون تن گندم هستیم و این نیاز عمدتاً باید از طریق حمل و نقل دریایی تأمین شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تأکیدات هیأت دولت و ستاد تنظیم بازار، عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه ها و سازمان های مرتبط، تجهیزات لازم در تمامی بنادر شمالی و جنوبی کشور برای تخلیه این کالا آماده و فرآیند خروج گندم بدون تخلیه در انبارهای بندری و به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف و بدون تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 5 میلیون تن گندم به بنادر کشور در نیمه نخست سال

ورود 5 میلیون تن گندم به بنادر کشور در نیمه نخست سال