مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:552021-09-28اقتصادي

22 واحد جدید نیروگاهی تا سال آینده به بهره برداری می رسد


در صورت تامین منابع مالی و رفع مشکلات موجود سه هزار و 554 مگاوات نیروگاه جدید حرارتی برای پیک مصرف برق تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب در نشست با مدیران عامل مالک و بهره بردار نیروگاه های خصوصی با اشاره به اینکه برای دوره اوج بار سال آینده تعداد 22 واحد جدید نیروگاهی به بهره برداری خواهد رسید، افزود: میزان منابع باقی مانده مورد نیاز تا راه اندازی این واحدها حدود پنج هزار و 348 میلیارد تومان منابع ریالی و 609 میلیون یورو منابع ارزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور به 69 هزار مگاوات رسیده است، گفت: تاکنون 583 واحد تولید برق حرارتی در 129 نیروگاه کشور احداث شده است که 67 درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی و 33 درصد آن در اختیار بخش دولتی است.

مدیرعامل برق حرارتی اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت منصوبه تمامی نیروگاه های کشور اعم از حرارتی، برق آبی، اتمی، تولید پراکنده، تجدیدپذیر و دیزلی هم به 85 هزار و 559 مگاوات رسیده که حدود 81 درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه های حرارتی است.

طرزطلب افزود: واحدهای سیکل ترکیبی با ظرفیت 31 هزار و 179 مگاوات (36.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 واحد جدید نیروگاهی تا سال آینده به بهره برداری می رسد

22 واحد جدید نیروگاهی تا سال آینده به بهره برداری می رسد