مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 07:002021-09-28اقتصادي

همکاری ایران و چین در نفت تا کجا پیش خواهد رفت؟


برای توسعه همکاری ها با چین و روسیه و یا هر کشور دیگری در حوزه نفت نیازمند اجرای برجام و تحقق چهار حلقه مهم در حوزه صنعت نفت هستیم.

- یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: برای توسعه همکاری ها با چین و روسیه و یا هر کشور دیگری در حوزه نفت نیازمند اجرای برجام و تحقق چهار حلقه مهم در حوزه صنعت نفت هستیم.

مرتضی بهروزی فر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ایران می تواند با کشوری مانند ونزوئلا قرارداد امضا کند، چون دو دولت با هم هستند و شاید تحریم ها تاثیر چندانی نداشته باشد اما در همین کشور اگر این قرارداد با شرکت خصوصی منعقد شود، آن شرکت تمایل چندانی برای ادامه فعالیت نخواهد داشت مگر اینکه شرکت کوچکی باشد و هیچگونه ارتباطی با دنیا نداشته باشد.

او ادامه داد: هرچند در این شرایط مشکلات زیادی وجود دارد و شرکتهای کوچک در حوزه صنعت نفت سرمایه چندانی برای سرمایه گذاری ندارند و حتی اگر سرمایه کافی نیز داشته باشد تکنولوژی و امکانات کافی برای انجام پروژه ها را ندارد، از سوی دیگر باید به این موضوع نیز توجه کرد که برای خرید نفت نیز از هر کجا نیازمند چهار حلقه هستیم که اگر هر کدام از آن حلقه ها دچار مشکل شود، عملا صادرات دچار مشکل می شود.

این کارشناس ادامه داد: این چهار حلقه شامل یک شرکت برای خرید نفت، کشتی برای حمل نفت، یک شرکت برای بیمه و آخرین حل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و چین در نفت تا کجا پیش خواهد رفت؟

همکاری ایران و چین در نفت تا کجا پیش خواهد رفت؟