مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 06:102021-09-28پزشكي

تایید نشدن هزینه اثربخشی برخی داروهای وارداتی در شورای تدوین/ بماند


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروهای اعصاب و روان و همچینین برخی داروهای دیگر گفت: سازمان غذا و دارو به صورت مرتب بازار دارویی را رصد می کند ولی ورود این داروها به فهرست دارویی کشور و به تبع آن لیست بیمه ای منوط به تاییدیه .

- سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره کمبود داروهای اعصاب و روان در داروخانه های کشور، گفت: سازمان غذا و دارو به صورت مرتب بازار دارویی را رصد و برنامه ریزی های لازم را برای تامین داروهای حیاتی بیماران انجام می دهد.

وی افزود: با توجه به عدم درج نام دارو در خبر به نظر می رسد که داروی مدنظر برند وارداتی است که با توجه به ممنوعیت واردات داروهای دارای مشابه تولید داخل، بیماران می توانند نمونه داخلی داروی خود را به راحتی تهیه و مصرف کنند.

محمدی درمورد آمپول تزریقی hydroxycobalamin بیماران هموسیستینوری اظهار داشت: ورود داروها به فهرست دارویی کشور و به تبع آن لیست بیمه ای منوط به تاییدیه هزینه اثربخشی آن در شورای تدوین فهرست دارویی کشور بوده که هزینه اثربخشی آن هنوز تایید نشده است.

محمدی درمورد نایاب شدن اقلام داروی شیمی درمانی نیز گفت: متاسفانه مشخصا به نام دارو اشاره نشده است، سازمان غذا و دارو طبق رسالت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید نشدن هزینه اثربخشی برخی داروهای وارداتی در شورای تدوین/ بماند

تایید نشدن هزینه اثربخشی برخی داروهای وارداتی در شورای تدوین/ بماند