مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 06:052021-09-28پزشكي

آیا همه افراد جامعه نیاز به تزریق دوز سوم واکسن دارند؟


مطالعات نشان داده است واکسن های کرونا بین 4 تا 6 ماه ایمنی مناسبی در مقابل بیماری در بدن افراد ایجاد می کنند و بیش از 90 درصد از علامت دار شدن افراد و وخیم شدن بیماری جلوگیری می کنند، - اما بعد از این مدت به مرور از میزان ایمنی واکسن کاسته می شود و بعد به حالت پایداری می رسند.

عدم ایجاد ایمنی مناسب در افراد سالمند و بیماران با نقص ایمنی و اثربخشی پایین تر واکسن های غیرفعال و عفونت های مجدد بعد از واکسیناسیون از دلایل اصلی تزریق دوز سوم واکسن کرونا در برخی از کشورهای دنیا است.

نیما طائفه شکر، دکترای ایمونولوژی از انگلستان و فوق دکترای ایمونولوژی از دانشگاه وسترن کانادا، در گفت وگو با ایسنا، پیرامون موج پنجم کرونا، جهش های جدید ویروس کرونا و پیش بینی موج های بعدی در ایران گفت و درباره اثربخشی واکسن های کرونا باوجود جهش های جدید، بالابودن علت مرگ افراد واکسینه شده در ایران و تزریق دوز سوم واکسن توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید.

موج پنجم کرونا در ایران تا چه اندازه قابل پیش بینی و پیشگیری بود؟ موج پنجم کرونا در ایران تا حد زیادی قابل پیش بینی بود و امکان پیشگیری از آن وجود داشت، اما این کار انجام نشد و باعث شد ایران برای چندین روز رکورددار مرگ ومیر بیماران کووید در دنیا باشد، به طوری که در مقایسه با کشورهای پرجمعیت همچون آمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا همه افراد جامعه نیاز به تزریق دوز سوم واکسن دارند؟

آیا همه افراد جامعه نیاز به تزریق دوز سوم واکسن دارند؟