مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 00:552021-09-27بين الملل

پنتاگون از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد


پنتاگون از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که آمریکا مکرراً از آزمایش تسلیحات مختلف از جمله موشک توسط کشورهای دیگر انتقاد می کند و به آنها حقی در این زمینه نمی دهد اما پنتاگون، خود در حال آزمایش انواع تسلیحات سری و محرمانه است.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) خبر داد که موشک مافوق صوتی را آزمایش کرده که می تواند به سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت برسد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد آزمایش این سلاح که توسط شرکت تسلیحاتی رِیتیون تولید شده، موفق بوده و این اولین آزمایش موفق چنین سلاح مافوق صوتی از سال 2014 است.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته نظامی (DARPA) در وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت آزمایش این طرح سلاح هوایی مافوق صوت (HAWC) هفته گذشته انجام شده و این پروژه را یک گام به افزوده شدن به تجهیزات ارتش آمریکا نزدیک تر کرد .

رویترز در این باره نوشت: این آزمایش در حالی انجام شد که ایالات متحده و رقبای جهانی آن شتاب خود را در ساخت سلاح های مافوق صوت افزایش داده اند، نسل بعدی سلاح هایی که زمان واکنش و مکانیسم های سنتی شکست را از دشمنان می گیرند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد

پنتاگون از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد