مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 13:102021-09-27سياسي

اربعین جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد اربعین سرور وسالار شهیدان را جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی دانست و بر ضرورت ترویج سنت حسنه وقف در همه ابعاد بالاخص برای روضه سید الشهدا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در مراسم گرامیداشت شهید خدامراد پارسیان نژاد برگزار شده بود گفت: ارزش و اعتبار اربعین امام حسین (ع) مسبوق به سابقه است و یک مسئله ارزشی است که میان شیعیان رواج دارد و در تقویم تاریخی وفاداران حضرت سیدالشهدا(ع) به ثبت رسیده است.

وی افزود: اولین مسأله ای که در ارتباط با اربعین جلب توجه می کند، تعبیر اربعین و عدد 40 در متون و منابع دینی است، به عنوان مثال پیامبر(ص) زمانی که به مبعوث شدند 40 سال سن داشتند، برخی انبیاء در 40 سالگی به پیامبری برگزیده شدند، 40 سالگی در انسان ها به عنوان علامت و نشانه بالغ شدن و رشد فکری است، بنا به قول قرآن کریم میقات حضرت موسی(ع) با خداوند 40 روز طول کشید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر وتشکر از خانواده شهید پارسیان نژاد که هر ساله این مراسم را برگزار می کنند گفت: ترویج شعائر دینی و اسلامی و زنده نگه داشتن حادثه عظیم وتاریخی عاشورا و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کاری ارزشمند وماندگار و اجری عظیم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی است

اربعین جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی است