مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 13:102021-09-27سياسي

مراسم سالروز جنگ 44 روزه قره باغ در جمهوری آذربایجان


رییس جمهور آذربایجان در سالروز آغاز جنگ 44 روزه قره باغ: مناقشه قره باغ کوهستانی به تاریخ پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از صداوسیما، الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: پس از 30 سال 300 شهر و روستا را در 44 روز آزاد کردیم و پس از این ارمنستان مجبور به امضای سند تسلیم شد که در نتیجه آن چندین شهر و صد ها روستا با توافق آزاد شد.

وی افزود: تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احیا شده است و واحد جداگانه ای بانام قره باغ کوهستانی وجود ندارد و همه ی این مناطق جز اراضی جمهوری آذربایجان است.

رییس جمهور آذربایجان گفت: اگر کسانی مترصد احیای مرده ای به نام قره باغ کوهستانی هستند، می توانند این مرده را در کشور خود زنده کرده و در سرزمین خود مرکزی یا یک جمهوری به نام قره باغ کوهستانی ایجاد کنند و ما هم آن را به رسمیت خواهیم شناخت.

وی با تاکید بر پایان مناقشه افزود: جمهوری آذربایجان هراسی و اسلام هراسی که در ارمنستان بیداد می کند به سطح بیماری روانی رسیده است و جلوه های آن در حال نمایان شدن است و این یک مساله خطرناکی است.

جنگ دوم قره باغ سال گذشته در 27 سپتامبر آغاز و پس از 44 روز با پیروزی جمهوری آذربایجان و امضای بیانیه سه جانبه (جمهوری آذربایجان روسیه و ارمنستان) در 10 نوامبر 2020 به پایان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم سالروز جنگ 44 روزه قره باغ در جمهوری آذربایجان

مراسم سالروز جنگ 44 روزه قره باغ در جمهوری آذربایجان