مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 13:002021-09-27سياسي

حسین علایی: بعثی ها فکر نمی کردند ایران پس از کربلای 4 عملیات کند


حسین علایی فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران می خواست ارتش بعث تصور کند نیروهای کشورمان در این عملیات بزرگ موفق نشده اند و با این ذهنیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ایران می خواست ارتش بعث تصور کند نیروهای کشورمان در کربلای 4 موفق نشده اند و عراق هم فکر نمی کرد ایران 2 هفته پس از این عملیات، در منطقه شلمچه عملیات جدیدی را آغاز کند.

سردار حسین علایی روز دوشنبه درباره عملیات کربلای 4، گفت: ایران برای نخستین بار در این عملیات بزرگ برنامه ریزی کرده بود که با سپاه سوم و هفتم عراق در محور شلمچه و اروندرود درگیر شود و برای این کار بالاترین توان نظامی خود را بسیج کرده بود.

فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برای نخستین بار توانستیم برای انجام این عملیات 250 گردان رزمی از سپاه و بسیج آماده کنیم.

اگر این عملیات موفق می شد پیروزی بسیار بزرگی حاصل می شد اما ارتش بعث تمرکز اطلاعاتی روی ایران داشت و از طرف دیگر چون در عملیات والفجر 8، فاو را گرفته بودیم در این عملیات عراق نقایص خود را بررسی کرده بود و توانست از آن تجربه استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین علایی: بعثی ها فکر نمی کردند ایران پس از کربلای 4 عملیات کند

حسین علایی: بعثی ها فکر نمی کردند ایران پس از کربلای 4 عملیات کند