مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 09:252021-09-27بين الملل

جمهوری آذربایجان: آماده عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم


باکو ضمن تاکید بر رعایت قوانین بین المللی درباره حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، اعلام کرد که آماده است روابط با ایروان را از سر گیرد.

- به نقل از تاس، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور بر اساس رعایت دقیق قوانین بین المللی، آماده عادی سازی روابط با ارمنستان است.

در این بیانیه آمده است: جمهوری آذربایجان آماده است که روابط خود را با ارمنستان بر اساس رعایت دقیق قوانین بین المللی در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و مصونیت مرزهای بین المللی از تعرض، عادی کند.

ما از ارمنستان می خواهیم به این اصول اساسی احترام بگذارد و به منظور حصول اطمینان از ایجاد صلح، امنیت و رفاه در منطقه به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.

مطابق این سند، دولت جمهوری آذربایجان بر اساس بیانیه سه جانبه ای که در 10 نوامبر 2020 (9 نوامبر به وقت مسکو) تصویب شد، اقداماتی را برای تضمین صلح پایدار، امنیت و رفاه در منطقه انجام می دهد.

درگیریهای تازه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در 27 سپتامبر 2020 آغاز شد و نبردهای شدیدی در منطقه مورد مناقشه قره باغ رخ داد.

در 9 نوامبر، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش بس کامل در قره باغ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان: آماده عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم

جمهوری آذربایجان: آماده عادی سازی روابط با ارمنستان هستیم