مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 08:552021-09-27سياسي

فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه ها و بصیرت افزایی است


آیت الله خاتمی در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرقدس گفت: فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه ها، بصیرت افزایی و سبک زندگی عاشورایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرقدس، آیت الله سید احمد خاتمی حسینی شهرقدس، اظهار کرد: بیش از 1380 سال از داغ عزیز حضرت زهرا سلام الله علیها می گذرد و عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام هرسال بیشتر می شود.

وی گفت: ما برای هیچ یک از اولیای الهی سفارش به اربعین گرفتن نداریم و فقط برای سیدالشهدا این مراسم برگزار می شود و این امر خواسته ائمه بود که پرچم اباعبدالله در اهتزاز باشد تا پرچم اسلام ناب محمدی، دین و ارزش ها پابرجا بماند.

  امام جمعه موقت تهران افزود: رمز زنده ماندن اربعین عبارت است از زنده ماندن فرهنگ عاشورا و پاسداری و حفظ آن و دفاع مقدس نیز در امتداد این فرهنگ است.

  وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع مقدس 8 ساله، تنها جنگی بود که یک وجب از خاک ایران از دست نرفت و تمام سرزمین حفظ شد، افزود: فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگ داشتن حماسه هاست و این فرهنگ خستگی ناپذیر بوده و ملت عاشورایی ایران نیز هیچگاه در این حماسه ها خسته نمی شود اما دشمنان خود را خسته خواهد کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فرهنگ اربعین، فرهنگ بصیرت و بصیرت افزایی است و می توان در خطبه های حضرت زینب سلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه ها و بصیرت افزایی است

فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه ها و بصیرت افزایی است