مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:402021-09-27بين الملل

بیش از 80 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده اند


بر اساس برآوردها بیش از 80 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد خاک عراق شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی افزود: تا روز سه شنبه اوج ورود زائران به کشور عراق است و پس از آن شاهد روند بازگشت این زوار خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران وزارت امور خارجه در عراق با تشریح اقدامات انجام شده برای زائران اربعین حسینی افزود: امسال دولت عراق موضوع تعداد پذیرش زوار را بسیار دیراعلام کرد و حتی بعد از اعلام سهمیه نیز روند صدور ویزا با تاخیر آغاز شد و به دلیل همین محدودیت زمانی، اقدامات اعم از پیگیری ها، هماهنگی ها و برنامه ریزی های مربوط به ثبت نام و اعزام زوار اربعین با فشردگی بسیار انجام شد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین به تاخیر در هماهنگی ها و اعزام کامیون ها نیز اشاره کرد و گفت: این شرایط موجب شد تا روند امور و اجرای برنامه های سنگین اجرایی در یک بازه زمانی اندک انجام گیرد و در این میان برخی مشکلات ایجاد شده درمسیر اعزام ها نیز ناشی از این تاخیرها بود.

رشیدیان با بیان که هم اکنون حجم ورود زائران به داخل خاک عراق داریم داریم و طی روزهای آتی با حجم سنگین زوار بازگشتی مواجه خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد : شرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 80 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده اند

بیش از 80 هزار زائر ایرانی وارد عراق شده اند