مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:402021-09-27اقتصادي

فروش برق در بورس کلید خورد


آیین نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق با توجه به سازوکار بازار در بورس توسط هیات دولت به تصویب رسید.

- جی پلاس؛ هیأت وزیران در ادامه و در اجرای حکم بند (ب) ماده (44) قانون برنامه ششم توسعه، به منظور افزایش بازدهی نیروگاه ها و تعیین قیمت برق با استفاده از سازوکار بازار در بورس، آیین نامه اجرایی این بند از قانون مذکور را تصویب کرد.

بر اساس آیین نامه فوق، وزارت نیرو موظف است به منظور افزایش بازدهی و ضریب بهره وری نیروگاه های حرارتی، صدور موافقت اصولی یا انعقاد قرارداد خرید برق برای طرح های احداث نیروگاه های جدید مقیاس بزرگ سیکل ترکیبی با بازدهی نامی بین 55 تا 60 درصد و یا مقیاس کوچک با مجموع بازده الکتریکی و حرارتی حداقل 70 درصد (بازده الکتریکی حداقل 42 درصدی) را در اولویت قرار دهد.

به منظور ایجاد انگیزه لازم برای توسعه سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های بازدهی بالا، برنامه افزایش نرخ سوخت نیروگاهی حداکثر یک دوره پنج ساله به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید، به گونه ای که نرخ سوخت نیروگاهی معادل متوسط بهای گاز با تعرفه صنعتی گردد.

منابع مالی حاصل از افزایش نرخ سوخت نیروگاهی از طریق افزایش متناسب تعرفه برق مشترکان بابت پوشش تعهدات مربوط به سرمایه گذاری با اولویت تکمیل بخش بخار نیروگاه های گازی دولتی و خصوصی و نیز اجرای طرح های بهین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش برق در بورس کلید خورد

فروش برق در بورس کلید خورد