مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 07:052021-09-27سياسي

زیارت اربعین مصداق «یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ» است


نائب رییس شورای هیئت های مذهبی کشور زیارت اربعین را مصداق «یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ» دانست و گفت: تعظیم شعائر الهی موجب تقوای قلب می شود و این نوع تقوا، - ایسنا/لرستان نائب رییس شورای هیئت های مذهبی کشور زیارت اربعین را مصداق یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ دانست و گفت: تعظیم شعائر الهی موجب تقوای قلب می شود و این نوع تقوا، عالی ترین نوع تقوا است.

حجت الاسلام روح الدین دریکوند در گفت وگو با ایسنا، با تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: َهزاران اندیشمند، عارف و دانشمند قیام سید و سالار شهیدان را تبیین کردند.

سیاسیون هدف قیام عاشورا را تشکیل حکومت، عرفا هدف قیام را عرفان و امر به معروف و نهی از منکر دانستند و بدین صورت هر کس از زاویه دید خود قیام سید و سالار شهیدان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه زیباترین تحلیل قیام امام حسین(ع) را می توان در فرازی از زیارت اربعین با عنوان و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله ، مشاهده کرد، ادامه داد: در معنای این فراز آمده است که امام حسین(ع) برای اینکه جامعه را از ضلالت و نادانی و جهل نجات دهد جان خود را فدا کرد، چراکه امام حسین(ع) راه نجات بشر را جز در نثار خون خود نمی دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارت اربعین مصداق «یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ» است

زیارت اربعین مصداق «یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ» است