مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 06:052021-09-27بين الملل

بررسی تحولات پیش از آغاز جنگ تحمیلی به قلم سرهنگ میری میانجی


از تاریخ 13 فرودین 1358 تا 30 شهریور 1359(یک روز قبل از تهاجم رسمی)، جمعاً 636 مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی از جانب عراق به مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

- از تاریخ 13 فرودین 1358 تا 30 شهریور 1359(یک روز قبل از تهاجم رسمی)، جمعاً 636 مورد تجاوز زمینی، هوایی و دریایی از جانب عراق به مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

گسترش این حملات در دوره های مختلف ما را به این نتیجه می رساند که عراق برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده برای حمله به ایران داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ میرحسین میری میانجی در یادداشتی چگونگی آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران را بررسی کرده است.

دراین یادداشت می خوانیم: نیروهای متجاوز رژیم بعث عراق از اوایل سال1358 تنها باگذشت دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحریکات و تجاوزات مرزی در غرب و جنوب را آغاز کردند که تلاش عمده نیروهای بعثی در منطقه غرب برای اشغال تعدادی از پاسگاه های مرزی ایران به ویژه در 3 منطقه زینل کش(زین القوس)، سیف سعد و میمک بود که بغداد در آن زمان ادعاهای مرزی در آن نقاط داشت و برای نمایش قدرت در تمام طول مرز بین دو کشور توسعه یافت.

این حوادث زمانی رخداد که با توجه به اوضاع ناشی از سقوط رژیم طاغوت در ایران و مسائل ناشی از آن، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ژاندارمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تحولات پیش از آغاز جنگ تحمیلی به قلم سرهنگ میری میانجی

بررسی تحولات پیش از آغاز جنگ تحمیلی به قلم سرهنگ میری میانجی