مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1400 ساعت 01:302021-09-26سياسي

روایتی از آقا بزرگ تهرانی از تجدید سنت پیاده روی اربعین


پیاده روی اربعین سال ها به فراموشی سپرده شده و از رونق افتاده بود تا اینکه.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، چندین سال است که پیاده روی اربعین به راهپیمایی میلیونی تبدیل شده و دوستداران و عاشقان حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه پیاده خود را به کربلا می رسانند.

درباره اقامه این سنت عاشورایی چنین نقل شده است: مراسم پیاده روی در عصر مرجعیت شیخ مرتضی انصاری (1214- 1298ق) نیز با شکوه تمام رواج داشت و پس از وی، کم کم به فراموشی سپرده شد و عملی کم ارزش تلقی گردید؛ به طوری که به طبقه فقرا و نیازمندان اختصاص یافت؛ اما بعدها محدث نامدار، میرزای حسین نوری، این مراسم را در میان مردم رونق بخشید.

مرحوم شیخ آقابزرگ تهرانی که از نزدیک شاهد تلاش استادش بوده، می نویسد: استاد ما چون وضع را بدین منوال دید، به این شیوه خداپسندانه (پیاده روی) همت گماشت و به آن ملتزم گشت و در عید اضحی برای حمل اثاث و بار سفر، حیوان کرایه می کرد؛ ولی خود و یارانش پیاده راه می رفتند و او به دلیل ضعف مزاج، نمی توانست مسافت بین نجف ـ کربلا را با گذراندن یک شب طی کند؛ همان طور که رسم چنین بود.

بنابراین، سه شب در راه بودند و بر اثر این اقدام، در سال های بعد، رغبت مردم و صالحان به این موضوع بیشتر شد و دیگر عار محسوب نمی شد؛ به طوری که در برخی سال ها، تعداد چادرها و خیمه های راه پیمایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از آقا بزرگ تهرانی از تجدید سنت پیاده روی اربعین

روایتی از آقا بزرگ تهرانی از تجدید سنت پیاده روی اربعین