مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 11:302021-09-26سياسي

دعوت از متخصصان ایرانی برای مشارکت در تدوین استانداردهای فناوری اطلاعات


دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه ای از متخصصان حوزه های فناوری در فرایند تدوین استانداردهای بین ‎المللی با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران دعوت کرد.

- به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، علی آذرکار با دعوت از متخصصان حوزه های فناوری در فرآیند تدوین استانداردهای بین المللی، آخرین دستاوردهای ساختار متناظر ISO/IEC JTC1 در نشست مشترک با سازمان ملی استاندارد ایران را تشریح کرد و گفت: ایزو یک نهاد استانداردسازی مهم در دنیا است که فعالیت خود را از سال 1947 آغاز کرده و تا پیش از سال 1987 و گسترش موج توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در دنیا، این نهاد متولی تدوین استاندارد در تمامی حوزه ها به جز این حوزه بود.

وی ادامه داد: از سال 1987 به بعد، دو نهاد مهم استانداردگذار جهانی (یعنی ISO و IEC) ساختار مشترک JTC1 را ایجاد و اعلام کردند که از این پس این ساختار نقطه تمرکز تدوین استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود.

آذرکار با اشاره به اینکه در سال 1396 در ذیل این ساختار، شش کمیته فرعی تشکیل شد، افزود: هر یک از این کمیته ها به طور جدی و فعال در فرآیند تدوین استانداردهای بین المللی مشارکت دارند که شامل کمیته فرعی 7 (با عنوان مهندسی سامانه ها و نرم افزار ) (سطح مشارکت P)، کمیته فرعی 27 (با عنوان فنون امنیت اطلاعات ) (سطح م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت از متخصصان ایرانی برای مشارکت در تدوین استانداردهای فناوری اطلاعات

دعوت از متخصصان ایرانی برای مشارکت در تدوین استانداردهای فناوری اطلاعات