مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 07:102021-09-26پزشكي

ارتباط بیماری های قلبی با هورمون استرس


گلوکوکورتیکوییدها (GCs) گروهی از هورمون ها هستند که به طور طبیعی در بدن تولید می شوند، یکی از آنها هورمون استرس کورتیزول است و برای متابولیسم و عملکرد سالم سیستم ایمنی ضروری هستند.

- گلوکوکورتیکوییدها (GCs) گروهی از هورمون ها هستند که به طور طبیعی در بدن تولید می شوند، یکی از آنها هورمون استرس کورتیزول است و برای متابولیسم و عملکرد سالم سیستم ایمنی ضروری هستند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که به هورمون های استرس (کورتیزول) حساس هستند در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از پایگاه اینترنتی یورک الرت، هدف از این مطالعه ابداع آزمایشی است که بتواند میان افراد حساس به هورمون استرس و افراد مقاوم تمایز قائل شود؛ این آزمایش به پزشکان کمک می کند تا نتایج درمانی را بهتر تعیین کرده و عوارض جانبی را در افرادی که به درمان با گلوکوکورتیکویید نیاز دارند به حداقل برسانند.

جالب اینجاست که مشخصات پروتیینی مرتبط با حساسیت گلوکوکورتیکوییدها (glucocorticoids) نشانگرهای خطر ابتلا به اختلالات مرتبط با استرس مانند سکته مغزی و حمله قلبی را شامل می شود و ممکن است به ابداع امکانات جدیدی برای تشخیص یا درمان در این نواحی اشاره کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط بیماری های قلبی با هورمون استرس

ارتباط بیماری های قلبی با هورمون استرس